Vytváření her je pro mě dobrodružství stejně jako příběhy, které se v nich odehrávají. Každá hra začíná nápadem – často jednou silnou myšlenkou, která určí její směr. Inspiraci nacházím ve fantasy světech a mechanikách, které přinášejí hráčům zajímavé volby a výzvy.

Při tvorbě her existují dva hlavní přístupy, podobně jako při skládání písně. Můžete nejprve vymyslet melodii a teprve poté k ní přidat text, nebo naopak – začít textem a následně mu přizpůsobit rytmus a melodii.

U her je to dle mne podobné. Buď začnete s herním mechanismem a až poté mu přiřadíte téma, nebo nejprve vymyslíte svět a příběh a následně k nim navrhnete odpovídající herní systém.

Klíčové je, aby se obě složky podporovaly. Stejně jako melodie musí ladit s textem, by měl herní mechanismus odpovídat tématu. Jinak vzniká nesoulad – například heavy metalová píseň o koťátkách působí absurdně. Stejně tak by herní mechanismy měly odpovídat tématu, protože to hráčům pomáhá intuitivně pochopit pravidla a usnadňuje jim vstup do hry.

Většinou spíše začínám tématem, ne ale vždy. Oba přístupy představují určitou výzvu.